Jdi na obsah Jdi na menu

6 kroků, jak úspěšně nastartovat váš byznys

head-clanek.png

Už nějakou dobu přemýšlíte, že seknete se zaměstnáním a stanete se nezávislými? Rozhodně vás nečeká procházka růžovým sadem, ale zvládli to ostatní, tak proč ne právě vy? Když se dostanete do stavu, kdy jste připraveni přijmout prvního zákazníka, jste tady správně - pojďme ho ulovit!

 

1. Připravte si přehledný a jednoduchý web

01.png

Zvládnete to sami

Ať už prodáváte gyros na náměstí, opravujete auta nebo pomáháte domácnostem jako hodinový manžel. Zamyslete se nad tím, co vaši potencionální zákazníci chtějí vědět? Zapomeňte na fráze jako „jsme mladá, dynamická společnost“, „individuální přístup ke každé zakázce“ nebo „komplexní služby“ - to je snad automatické, nemyslíte? Navrhněte si co nejjednodušší, stručný a kvalitní web s informacemi, které návštěvníci hledají. Ostatní nechejte konkurenci.

 

Uznejte:

a) Jsme mladá dynamická společnost zabývající se opravami osobních a užitkových automobilů všech značek. Ke každému autu přistupujeme individuálně a tak si můžete být jisti, že u nás bude jako v bavlnce.

b) Hoďte starosti za hlavu a vaše auto svěřte našemu servisu.

 

Z obou textů jste pochopili, co firma nabízí - a vás baví číst dlouhé odstavce? Opravdu potřebujete odborníka, nebo to zvládnete sami? 

 

Nepotřebujete web za statisíce, pojďte růst s námi

Jednou z největších výhod eStránek je, že nemusíte čekat na žádného programátora, až vám na webu provede požadované úpravy. Všechno si spravujete sami a navíc vás nepřekvapí žádný další výdaj za úpravu, která nebyla na začátku spolupráce dohodnutá. 

Zkuste eStránky na 30 dní úplně zdarma a uvidíte sami, že práce s webem je opravdu jednoduchá.

Buďte pány svého webu!

Vytvořit webové stránky

 

2. Nastavte si Google Analytics

02.png

Dvakrát měř, jednou řež

Měření návštěvnosti webových stránek je základem úspěchu a je dobré nastavit jej od prvního dne. Nástroj Google Analytics vám poskytne cenný náhled na vaše návštěvníky. V kamenném obchodě můžete zákazníky sledovat, jak se chovají, co dělají, co je zajímá. Na webu jste bez Google Analytics vpodstatě slepí.

 

Nastavení cílů

Víte, kdo je váš zákazník? Pak byste měli vědět, co hledá a po webu ho pomocí tlačítek a odkazů vést tak, aby zjistil to, co hledá a taky to, co sami chcete, aby věděl. 

V Google Analytics pak můžete pomocí nastavení cílů sledovat, kolik návštěvníků opravdu vaši cestu webem prochází a celkově ze všech dostupných dat stránky dále upravovat.

 

03.png

3. Nastartujte sociální sítě

Budujte své jméno

V dnešní době jsou lidé zvyklí na sociálních sítích s firmami komunikovat a vy tak můžete poměrně jednoduše získat zpětnou vazbu a zjistit, kde máte mezery, co vám jde a co naopak vylepšit.

Nejdříve byste si měli ujasnit alespoň hrubý plán, jak budete na sociálních sítích vystupovat a co budete sdílet. Mějte na paměti několik věcí:

  • na sociálních sítích komunikujete s lidmi,
  • než cokoliv publikujete, zeptejte se sami sebe, jestli by vás to jako fanouška firmy zajímalo,
  • zajímavá grafika nebo videa jsou atraktivnější než textové statusy,
  • rychlost reakce je stejně důležitá jako její kvalita.

Sociální sítě vám mohou výrazně pomoci, ale na druhou stranu vás mohou úplně srazit. Řešte všechny požadavky, kritiku, poznámky a dotazy. Vždy se najde někdo, kdo vám chce zkazit dobrou náladu nebo rozmáznout problém, který se může vyskytnout. Snažte se proto řešit potíže svých zákazníků a případnou kritiku s naprosto klidnou hlavou. 

Nikdy se nehádejte se zákazníky.

 

Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi člověkem tady neplatí

Facebook, Instagram, Twitter, Youtube, Pinterest, LinkedIn jsou asi nejpoužívanějšími sociálními sítěmi v České republice. To ale neznamená, že musíte být aktivní na všech. 

Kvalita nad kvantitou. Určitě bude lepší, když se budete věnovat jedné nebo dvěma sítím na 100 %, než být na všech a v celkovém dojmu budou působit neaktivně. 

 

04.png

4. Mrkněte na klíčová slova a SEO

V první řadě analýza klíčových slov

Analýza klíčových slov je důležitou součástí optimalizace pro vyhledávače (SEO). Díky správnému výběru klíčových slov pomůžete Googlu, Seznamu a dalším vyhledávačům pochopit co děláte, prodáváte a nabízíte. Na oplátku vás vyhledávače odmění zviditelněním ve vyhledávání.

Analýzou klíčových slov jsme se zabývali ve 4. části naší SEO příručky.

 

Jsou pro vás vyhledávače důležité?

Ještě než se ponoříte do rozsáhlé problematiky optimalizace pro vyhledávače, zamyslete se nad skutečnou potřebou být na prvních pozicích. Pomocí nástrojů AdWords a Sklik můžete snadno zjistit, jestli někdo váš obor, vaše služby nebo produkty vyhledává.

Pokud uznáte, že hledanost vašich klíčových slov je pro vás zajímavá, smysl to mít bude. V opačném případě bude lepší se zaměřit na jiné způsoby získávání návštěvníků. Například PPC reklama, sociální sítě nebo off-line propagace.

 

05.png

5. Dotáhněte marketing a propagaci

On-line

Důkladně měřené webové stránky s kvalitním obsahem. Optimalizované pro vyhledávače a nastartované sociální sítě. Dobrý začátek!

Pro rychlejší start můžete uvažovat nad reklamními kampaněmi - ať už na Seznamu nebo Googlu. Výhodou těchto (PPC) kampaní, jak už zkratka Pay Per Click napovídá je, že platíte až za člověka, který skutečně navštíví vaše stránky. 

Další, ale určitě ne poslední možností je reklama na Facebooku. Asi vám neunikne, že vaše příspěvky, které sdílíte na své stránce nevidí zdaleka všichni fanoušci. To je bohužel, nebo možná bohudík cíl Facebooku - chce, aby jste za větší dosah příspěvků platili. Což se vám může vyplatit. Minimálně to stojí za zkoušku.

 

Off-line

Internet je velký, ale reálný svět je ještě větší. Vypněte chvilku monitor a žijte svým byznysem. Stejnou službu jako reklama na internetu vám udělá reklamní tričko, které budete nosit, samolepka na autě, ve kterém jezdíte nebo malé či větší reklamní předměty, kterými potěšíte své okolí, které vás bude na oplátku propagovat.

 

6. Spusťte to!

06.png