Rozvášněné davy lidí v supermarketech, všudypřítomná dýchající, někdy až funící vánoční atmosféra, vonící punče v různých koutech měst nebo někdy až kýčovité svítící a blikající dekorace. Ano, Vánoce klepou na dveře.
Pojďte s námi využít posledních pár pracovních dní před svátky klidu a vylepšete si svoje webové stránky. Jak na to?
1) Vyzkoušejte nové šablony
V uplynulém roce jsme pro vás připravili hned čtyři nové šablony pro vaše stránky. Tmavou Galaxii, Zápisník, Magazín a Metro. Spolu s Trendem patří mezi takzvaně responzivní šablony - to znamená, že se přizpůsobí zařízení, na kterém jsou prohlíženy - ať už je to smartphone, tablet, notebook, počítač nebo televize.
Důležité je také zmínit, že šablony můžete ve svém ovládacím centru (položka Design) přepínat, aniž byste přišli o obsah stránek.
2) Zamyslete se nad použitými moduly
Když se podívám na nejpoužívanější moduly, vidím drobečkovou navigaci, statistiky, rss, fulltextové hledání nebo archív. Jedná se o moduly, které by na většině stránek nemusely být.
Drobečková navigace - modul, který návštěvníkovi stránek ukáže, kde se právě nachází - máte natolik rozsáhlé stránky, aby byl potřeba?
Statistiky - osobně informace o návštěvnosti stránek považuji za důvěrnější informaci, než rodné číslo. Jedná se o čísla, která jsou důležitá pro správce stránek (ten je vidí i bez modulu v ovládacím centru), návštěvníky téměr nezajímají a konkurence z nich může ledasco vyčíst. Navíc, pokud to se stránkami myslíte vážně, dávno na nich máte Google Analytics!
RSS - Spousta návštěvníků neví, co to je, a kdo to ví, ví, jak tento zdroj aktuálních informací z vašich stránek najít i bez modulu.
Fulltextové vyhledávání a Archív - podobně jako drobečková navigace má smysl na velmi rozsáhlých stránkách, e-shopech a tam, kde pravidelně přispíváte aktuálními články.
Naopak bychom neměli zapomenout na často chybějící moduly:
Portrét - obrázek v šablonách umístěný v horní části postranního panelu. Velmi pěkně dokáže zpestřit stránky a zpříjemnit tak jejich procházení.
Oblíbené odkazy - jsou místem, kde můžete umístit například odkazy na vaše sociální profily. Nenechte se odradit nevzhledným nadpisem modulu - stejně jako všechny ostatní systémové texty jej můžete změnit v Ovládacím centru stránek - Nastavení - Rozšířené - Jazykové verze - Čeština > Upravit. Co takhle nadpis „My na sociálních sítích“?
Kontakt - je asi nejdůležitější modul - jak jinak přehledně vložit na stránky kontakt na další otázky, než pomocí modulu?
nebo Poslední fotografie - stejně jako u odkazů můžete změnit nadpis třeba na „Aktuálně od nás” nebo „Z místa činu“. Zpestří vám stránky podobně jako již zmíněný Portrét.
Moduly můžete zapínat a vypínat v Ovládacím centru stránek v položce Design - Moduly.
3) Naformátujte texty, minimálně na úvodní straně
To, že by měly být texty zajímavé a čtivé, bez gramatických chyb a stylistických nejasností, poutavé a přesvědčivé, je asi jasné.
Zároveň by ale měly být dobře strukturované a přehledné, rozdělené do odstavců, členěné pomocí odrážek, pokud je to potřeba, proložené nadpisy, které zaujmou na první pohled a napoví, čeho se týká následující text, odstavce by měly být spíše kratší než delší.
Podívejte se na následující obsahy úvodní stránky, zamyslete se, který je lepší, a pak je porovnejte se svými stránkami.
Možná by ji chtělo trochu upravit. Co myslíte?
4) Nevítejte
„Ahoj! Vítejte na našich stránkách! Jsme mladá a dynamická společnost s osobním přístupem ke každému zákazníkovi.“
To bylo 10 vteřin a stále návštěvník neví, co mu stránka nabízí. Škoda mluvit, pěkně o tomto tématu píše Slovotepec.
5) Zaktualizujte svůj web
Není nic horšího, než neaktuální informace na webu. Jsou zde prakticky dvě možnosti - buď všechny aktuality z webu skryjte, nebo přispívejte pravidelně. Návštěvníci by na prvním místě neměli vidět více než měsíc starou aktualitu.
6) Nadělte si vlastní fotky
Sáhněte si na srdce - odkud máte na svém webu obrázky? Kde jste je vzali? Bohužel spousta našich uživatelů hledá obrázky na Googlu. Narazit můžete hned několikrát.
Největší problém bude s autorským zákonem - díky použitému obrázku můžete dostat až desetitisícové pokuty. Přitom získat vlastní obrázky není až takový problém.
- Nejlepší způsob je vlastní nafocení, ať už obyčejným foťákem, nebo profesionální zrcadlovkou, vlastními silami nebo více či méně profesionálním fotografem. Vlastní fotky jsou nejdůvěryhodnější a vzrostete i v očích návštěvníků stránek.
- Další možností je využití fotobanky. Například na photodune.net můžete koupit snad miliony kvalitních fotek už od jednoho dolaru. Výběr je opravdu pěkný a můžete pak v klidu spát, bez strachu z pokuty od autora fotek.
- Poslední, ale rozhodně zajímavou možností, je fotobanka pexels.com. Jedná se asi o největší databázi fotek od nejštědřejších fotografů, kteří za použití jejich fotek nechtějí žádnou odměnu, ani zmínku.
7) Otestujte to!
Vy jste ti, kdo přesně ví, kde co na vašich stránkách najdete. Zkuste ale oslovit někoho, kdo vás a váš byznys úplně nezná, a zaúkolujte ho, aby na webu našel potřebné informace k objednání služeb. Jde všechno plynule a bez zadrhnutí? Může najít všechny informace a kontakt pro případné další dotazy? Nebo bude lepší některé informace zvýraznit, doplnit a upravit?
PS: Veselé Vánoce!