Není sociální síť jako sociální síť
Když se řekne sociální síť, většina lidí si hned vybaví Facebook nebo Instagram. Je to logické. Jsou nejpoužívanější a hodně se o nich mluví, ale sociálních sítí existuje mnohem víc. A je možné, že pro vaše odvětví bude vhodnější YouTube, Pinterest, LinkedIn, Twitter nebo TikTok.
- Když nabízíte služby pro B2B sektor, vzdělávání nebo sháníte lidi, zaměřte se na LinkedIn.
- Potřebujete si vybudovat pozici v odborné komunitě a rychle reagovat na současnou situaci? Zamiřte na Twitter.
- Jestli tvoříte videa, ukažte je na YouTube. Kratší videa určená mladším ročníkům se hodí na TikTok.
- Vizuálně zajímavé nápady, návody a inspiraci zveřejňujte na Pinterestu.
Zapište se do specializovaných registrů
Najděte si registry, které hodnotí či sdružují vámi nabízené služby či produkty. Jsou jich desítky. Nutno dodat, že mnohé zápisy bývají placené. Po roce zhodnoťte, zda se vám investice vyplatila. Když děláte třeba grafiku, zapište se do katalogu navolnenoze.cz. Řemeslníci by neměli chybět v registrech sdružujících manuální profese atp.
Buďte vidět ve vyhledávačích i v mapách
Přidejte svou firmu do vyhledávačů Google a Seznam, bude snáze dohledatelná. Zákazníci rychle zjistí, kde jste, co děláte, kdy máte otevřeno a jak se k vám dostanou pomocí navigace.
Propagační kanály vybírejte s rozumem
Než začnete, udělejte si průzkum a zjistěte si, jak lidé vyhledávají vaši službu či zboží a co je při tom zajímá. Pokud vás zaujaly sociální sítě, v příštím článku se můžete těšit na detailnější seznámení.